Engelsk

Cases

Gennem årene har vi udviklet kampagner med nogle af de førende kunder inden for deres felt. Se et par smagsprøver her.
Vil du vide mere om, hvordan vi kan løse lignende opgaver for dig, så kontakt os endelig.

OiSTER: Mobil leadgenerering

Udfordring:
OiSTER ønskede at teste nyt medie i Københavns Metro til generering af permissions og abonnementssalg gennem offline -> online konvertering via mobil platform.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede tv-spot til skærme i Københavns Metro. Spottet promoverede en SMS-konkurrence, der via mobiloptimeret web app aktiverede og registrerede deltagerne. Herved blev der skabt permissions til videre dialog og kampagnepromovering via SMS og e-mails.


Resultat:
OiSTER fik testet et nyt medie med konverteringsrater over forventning. Desuden blev der skabt et gennemtestet setup til offline -> online konvertering via OiSTERs øvrige medier og fremtidige kampagner. 

Kontakt os og hør mere

HP Norge: HP Pluss

Udfordring:
HP Norge ønskede at skabe et værktøj, der samler markedsføringsmateriale, kampagneinformation m.m. for alle HP’s norske forhandlere på tværs af brancher og fokus.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede online portal med mulighed sign-up til salgskonkurrencer, download af månedligt markedsføringsmateriale m.m. Desuden udviklede Lindegaard & Co. web app til smartphones med produktinformation til brug af sælgere i felten.


Resultat:
Portalen har medført dokumenteret efterspørgsel og stigning i forhandlerinvolvering og brug af kampagner, salgsaktiviteter og standard markedsføringsmateriale.

Kontakt os og hør mere

HP Danmark: Speed Dating

Udfordring:
HP Danmark ønskede at skabe opmærksomhed omkring produktlancering af nye HP business laptop-produkter, booste efterspørgsel hos slutkunder og styrke BtB salg hos HP forhandlerne.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede bestillingssite, hvor HP’s forhandlere kunne tilmelde sig kampagnen og bestille en række elementer til kampagnepromovering. Slutkunderne kunne booke en speed date med en business laptop via individuelle kampagne sites. En automatiseret proces koordinerede logistik af udlån, notifikationer, information og opfølgning til både slutkunder og forhandlere.


Resultat:
Responsrate på mellem 10 – 22 % på e-mails og breve rettet mod slutkunder. Samtlige test-produkter blev udlånt i alle tilgængelige perioder, og kampagnen blev forlænget for at imødekomme slutkundernes efterspørgsel. Kampagnens ROMI oversteg målsætningerne, skabte dokumenteret mersalg og generede kundedata til krydssalg.

Kontakt os og hør mere

Scriptor: HP ePrint

Udfordring:
Scriptor ønskede at promovere HP ePrint Enterprise over for danske top1000 virksomheder samt at positionere sig som førende løsningsudbyder på dette område i Danmark.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede elementer til postal dialogkampagne og online aktivering til eksisterende kundebase samt ny emnebase. Brev med aktiveringselementer og e-mail opfordrede til deltagelse i online konkurrence på landing page. Her blev der afkrævet svar på ca. 20 spørgsmål til grundig validering af målgruppen.


Resultat:
Scriptor fik skabt 165 leads i løbet af en periode på 10 dage. Responsraten var på ca. 5 % afhængigt af medie og målgruppe.

Kontakt os og hør mere

Dansac: Dialogopbygning med stomipatienter

Udfordring:
Dansac ønskede at udbygge kundebasen og komme i online dialog med konkurrenternes stomipatienter, pårørende og plejepersonale i fire europæiske lande via eStoma e-learning platformen.


Løsning:
Dialogen indledtes via promovering med små foldere og posters i venteværelser hos praktiserende læger og hospitalers stomiambulatorier, Direct Mails til målgruppen samt e-mails. Desuden udviklede Lindegaard & Co. individuelle landing pages, der opsamlede permissions og bragte målgruppen videre i dialogen med Dansac via nyhedsbreve.


Resultat:
Dansac lagde grundlaget til en veludbygget kundebase gennem online konvertering og styrkede relationen til målgruppen i de fire udvalgte lande. Denne base har stor effekt på konverteringen fra konkurrentprodukt til Dansac produkt i målgruppen.

Kontakt os og hør mere

SEC: BestCloud

Udfordring:
SEC ønskede at introducere og udrulle helt nye Cloud-as-a-Service produkter gennem deres forskellige forhandlere i kanalen.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede brand-neutralt koncept og produktidentitet med en serie af visuelle cloudpakker. Desuden udviklede Lindegaard & Co. en række brand-neutrale markedsføringselementer - herunder online landing site med prisberegnere for de forskellige produktkategorier, diverse produktblade, bannere og elementer til messestande.


Resultat:
SEC har fået skabt en kommunikationsplatform, der giver forhandlerne mulighed for selv at brande og markedsføre cloud-løsningerne mod deres kunder. De nye produkter har skabt stor opmærksomhed i kanalen, og stadig flere forhandlere tager BestClous-løsningerne med i deres produktsortiment.

Kontakt os og hør mere

Kompetera: Solutions Day

Udfordring:
Med et omfattende produktsortiment og en bred målgruppe har Kompetera behov for at hoste en årlig BtB event i samarbejde med danske it-producenter, hvor kunderne præsenteres for produktnyheder, tendenser m.m.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede en samlet kommunikationsplatform for Kompetera Solutions Day, der årligt har mere end 200 deltagere. Løsningen bestod blandt andet i et tilmeldingssite, hvor deltagerne kunne tilmelde sig individuelle foredrag, spor m.m., hvilket udgjorde mere end 100.000 kombinationsmuligheder. Efter tilmelding modtog deltagerne individuelle e-mails, name-tags, agenda m.m., der matchede deres skræddersyede program.


Resultat:
Kompetera Solutions Day danner grundlag for vidensopsamling og dialogopbyging, hvilket fører til salg i op til 6 måneder efter eventen. Eventen genererer desuden stor kundetilfredshed, grundet mulighed for at skræddersy individuelt program, samt øget involvering af producenter og dermed relationsopbygning til Kompetera.

Kontakt os og hør mere

Fujitsu Danmark: Server/Storage

Udfordring:
Fujitsu ønskede at øge kendskabet til server- og storageløsninger samt skabe et grundlag for at markedsføre og skabe efterspørgsel for server- og storageprodukter i målgruppen. Formålet var at validere emnebasen og skabe leads gennem offline -> online konvertering med permission.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede high-end magasin, der kvalitetsmæssigt understøtter produkternes ønskede positionering. IDG bannere og Servicemail henviste til online landing page, der var støttet af en konkurrence, og som opsamlede kundedata og permissions, hvilket dannede grundlag for videre dialogopstart via e-mails med kampagnetilbud.


Resultat:
Responsrate på 15 % og deraf væsentlig forøgelse af e-permissions. ROMI oversteg målsætninger og forventninger, og kampagnen medførte både øget slag både på kort bane (1 måned) og længere sigt (op til 6 måneder).

Kontakt os og hør mere

Nuance: Partner Programme

Udfordring:
Efter en periode med konsolidering af Nuance’s partnere og produkter var der skabt et behov for fuld overblik over Nuance’s produktsortiment med de kryds- og opsalgsmuligheder, det indeholder. Samtidig var der behov for at skabe et overblik over, hvordan man som partner kan udvikle forretningen inden for kompetencer og salg.


Løsning:
Lindegaard & Co. udviklede kommunikationsstrategi og -platform, der understøtter partnermulighederne med Nuance. Strategien blev eksekveret via visualiseret partnerprogram i form af brochure og online portal med partner marketingelementer.


Resultat:
Øget antal henvendelser fra partnere, der ønsker at højne deres kompetenceniveau samt rekruttere lokale forhandlere til videresalg af Nuance-produkter.

Kontakt os og hør mere